Informácie uvedené v tejto časti majú za cieľ ozrejmiť Vám, naše rozhodovanie sa pri určovaní poradia pacientov.
Vo všeobecnosti platí, že sú objednaní pacienti vybavovaní podľa poradia, v ktorom sa dostavili do čakárne . Sú však situácie, kedy poradie musíme upraviť pre príchod akútneho pacienta, pre potrebu odberu biologického materiálu, ktorého prevzatie laboratóriom je časovo limitované a podobne ....
Náhodných neobjednaných pacientov sa snažíme vtesnať medzi objednaných.Ak by sme aj týchto brali podľa poradia ako sa dostavili , stratilo objednanie sa na deň zmysel.
Verte, že aj pre nás je pokojná atmosféra v čakárni a spokojný pacient - klient, základným cieľom a predpokladom pohodovej atmosféry v práci . Platí však pravidlo, že každý "spokojný uprednostnený pacient" vygeneruje v čakárni ďalších (takmer vždy všetkých ostatných) nespokojných , preto si myslíme že objasniť niektoré situácie môže byť len prínosom .
Našou snahou je manažovať poradie tak, aby sme čo najefektívnejšie využili ordinačnú dobu pričom do našej práce vstupujú často nepredvídateľné okolnosti najmä vo forme akútnych prípadov, ktorých počet v danom dni ako aj čas príchodu nie je možné vopred odhadnúť.
Iste ste zaregistrovali, že niektoré úkony sú „rozdelené“ - napríklad testy sa najprv nanesú na ruku a odrátavajú o 15-20 minút, spirometria po inhalácii liekov na roztiahnutie priedušiek sa realizuje s určitým časovým odstupom od aplikácie lieku, pričom v tomto „medzičase“ sa snažíme zrealizovať úkony, ktoré sa dajú „stihnúť“ . Ak je napríklad po nanesení testov v poradí pacient na vstupné vyšetrenie a hneď po ňom pacient na kontrolné vyšetrenie je jasné, že v prípade striktného dodržania poradia by sme museli prerušiť vstupné vyšetrenie ( do 15 minút ho nestihneme ) zavolať pacienta na odrátanie testov vyhodnotiť testy a až potom dokončiť vstupné vyšetrenie . To prináša jednak pendlovanie pacientov dnu a von z ambulancie, ale najmä narušenie kontinuity medicínskeho uvažovania keď „skáčete“ z jedného problému do druhého čo znižuje kvalitu poskytovaného ošetrenia . Preto považujeme za lepšie v čase do odrátania testov zrealizovať výkony, o ktorých sa dá predpokladať, že nie sú časovo náročnejšie ako čas, ktorý máme k dispozícii ( podanie injekcie, krátka kontrola ...) a potom v jednom neprerušenom časovom bloku sa venovať nasledujúcemu pacientovi.
Do roku 1997 prevádzkoval túto ambulanciu pod názvom Pneumoalergologická ambulancia skúsený pediater a vynikajúci kolega MUDr. Ján Tomašovič a v rokoch 1997 až 2001 fungovala ambulancia pod gesciou FNsP v Trnave, ako Pneumoalergologická ambulancia. Po organizačných zmenách a zmenách v atestačných náplniach jednotlivých odborov sa zosúladil názov ambulancie s oficiálnym názvom odboru klinická imunológia a alergológia. Od septembra roku 2001 sa pracovisko odčlenilo od FNsP v Trnave a vzniklo súčasné Zmluvné zdravotnícke zariadenie, Ambulancia klinickej imunológie alergológie.
© 2021 - Ambulancia MUDr. Andrej Zlatoš
all rights reserved.
WebDesign and System © 2001-2024 PSoIT